![](https://www.adk.gov.my/wp-content/uploads/telehello-1024x581.png)
Persetujuan Termaklum (Informed Consent)
![](https://www.adk.gov.my/wp-content/uploads/persetujuan-Termaklum-telehello-1024x398.png)
Piagam Pelanggan
- Memastikan setiap panggilan online dijawab dalam tempoh tidak melebihi 5 deringan telefon.
- Memastikan perkhidmatan menolong atau khidmat bimbingan secara online ini adalah dengan persetujuan dan kerelaan pengguna.
- Memastikan emosi dan nilai kemanusiaan pengguna sentiasa dijaga.
Kaedah Pelaksanaan
![](https://www.adk.gov.my/wp-content/uploads/kaedah-pelaksanaan-tele-hello_v2-782x1024.png)
Tatacara Penyambungan Talian
![](https://www.adk.gov.my/wp-content/uploads/tatacara-telehello.png)
Kategori Klien
![](https://www.adk.gov.my/wp-content/uploads/kategori-klien.png)
Panduan Dan Rujukan
- Akta Lembaga Kaunselor 538
- E-book Panduan Sokongan Psikologi
- SOP AADK berkaitan
- Senarai NGO yang memberi bantuan
Urusetia
- Puan Juliana Binti Mohd Khari
juliana@adk.gov.my - Encik Muhammad Amir Zahien Bin Amran
amir.zahien@adk.gov.my - Encik Mohd Kamarulazhar Bin Mohd
kamarulazhar@adk.gov. my